top of page

A grafikai tervezés figyelem, a Brand fegyelem.

A Brand készítője a kreatívitását éli,

a Brand alkalmazói pedig a tervező korlátait.

A la Wiwa Stúdió Kft. mindíg törekszik arra, hogy a soron következő munkák egymásra épüljenek, erősítve
az alapdesign-t és ha lehet, akkor picit tovább bővíti azt. Az adott arculat lehetőségei sosem kőbevésett, mindíg van olyan csomagolás, vagy reklámpozíció amiben az arculati kézikönyv nem ad teljes megoldást, például amikor egy másik Branden keresztül jelenik meg a cég saját Brandje. Ilyenkor a kialakítás inkább
a szokásszerűségre épül. Vallom, hogy egy logó vagy csomagolás fejleszthető a felismerés határain belül,
mint ahogy mi is változunk, lehetőséget kell arra adni, hogy a Brand ne legyen túl szigorú keretek között.
A beégetett keretek ugyan megadják az erőt, a rendíthetetlenség látszatát, de nem lesz túl élő a Brand.
Ha minden megjelenés a formailag zárt arculatból áll, az megkönnyíti ugyan a felhasználását,
de kizárja azt amiből maga a Brand született, a Kreativitást.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szükség van a zártságra az alaparculati elemeknél, mert akkor mindenki aki dolgozik vele, az beletenné
a saját vízióját a megjelenésekbe, ami zűrzavart keltene. A termékcsomagolások esetében viszont jobb stratégia a mobilis arculattervezés. Ugyanis bizonyos logók megjelenései, alakjuk, színük, betűtípusuk kizárnak bizonyos  Design formákat, például a minimál tervezés az egyszerű, egyszínű, vektorgrafikus
100% színfedettségű kialakítást szereti. Ha a megbízó cégnek a logója bonyolult, szélsőséges színeket használ,
ekkor egyszerűen nem működik a minimál forma. Két megoldás lehet, első, hogy kimarad a termék
a minimáldesignból, a második, hogy létrejön egy minimál logó az alaplógóból ami megvalósítja a Design-t.

Az itt jelenévő cégek többsége családi cégként kezdte, minimális reklámköltséggel, vagy anélkül. Esetükben a Brandépítés egyetlen formája a termékcsomagolás izgalmas megjelenése volt. A feladat során kialakuló Brand nem a logó agyonszerepeltetésére  épült (hisz ismeretlenek voltak) hanem a termékcsomagolás Design-jára. Így lett a Szarvasi Mozzarella Brand, a szóismétlés elhagyásával (Szarvasi Mozzarella Mozzarella sajt) kialakult a termék neve, ami egybeforrt a cég nevével és időközben maga a mozzarella sajttal.

Egy cég megjelenését egyszerűbb lenne folyamatosan beletuszkolni egy általános Brandbe, majd a Brandet reklámozni, de itt erre nincs lehetőség és pénzügyi keret sem volt rá. Nem is nagyon van értelme, mivel a legfontosabb reklámfelület a csomagolás, hisz azonnali reklámértékkel bír.

Vegameal Brand

Vegameal logó 1.jpg
Vegameal logó 2.jpg
Vegameal logó 3.jpg
Vegameal logó 4.jpg
Vegameal logó 1.jpg
Vegameal logó 2.jpg
Vegameal logó 3.jpg
Vegameal logó 4.jpg
Vegameal logó 5 Grill.jpg
Vegameal logó 1.jpg
Vegameal logó 2.jpg
Vegameal logó 3.jpg
Vegameal logó 4.jpg
Vegameal logó 5 Szív.jpg

A la Wiwa Stúdió Kft. felkérést kapott Profood Flexum Kft-től Vega, Vegán sajtcsalád megtervezésére, mivel az addíg tervezéssel megbízott cég késlekedett a tervekkel, így egy viszonylag gyors megvalósítás történt.

Az alapoktól kellett indulni, a cég az új termékcsaládot elkülönítette a már létező Chepke Brand-től.

A logótervezéssel kezdődött, majd annak elfogadása után a termékek doboztervezései, teljesen új hajtásformákkal, majd a Design kaialíktása és a nyomdai előkészített anyag leadása stancformákkal. Időre elkészültek a termékek, még maradt idő egy brossúra elkészítésére is. A termékek egy piaci résre érkeztek, megjelenésük tetszést váltott ki. A Vegameal nyitott a Brand, a termékek egymásra épülnek, ugyanakkor mindíg kicsit mások, a Brand tágul, de egységes marad.Az új grillsajtos termékcsoportnál Vegameal Grill logó alkalmazkodik az alaplogóhoz, de azt játékosan teszi.

A Brandnek egy induló project esetében tehát nem érdemes túl merevnek lennie, mert ha a Brand gyenge tervezésű, vagy a speciálisan egyirányú, akkor a lehetőségei szűkre szabottak. Ha szabadabban tekintünk
az arculat építkezésére, akkor egy összefonódó élő Brandet kaphatunk, nyitott tervezéssel.

Szarvasi Mozzarella Brand

A Szarvasi Mozzarella logó 2000-ben alakult ki, a Szarvasi akkor kezdte a saját vizes Mozzarellás termék létrehozását, előtte a Pizza Mozzarellákon egy egyszerű vektorgrafikus kézműves embléma volt a logó.

Az új friss, dinamikus Mozzarella termékeknél ez az egyszerű logó nem volt alkalmas egy olaszos termék bolti designjához. Ezért részemről a logó és felirat egységességé tétele lett a javaslat, ezt a Szarvasi Mozzarella elfogadta és elkezdtük az első saját Szarvasi Mozzarella termékcsalád létrehozását. a logó mára teljesen beépült a köztudatba, része lett a Mozzarella hazai kultúrájának. A Szarvasi Mozzarella termékcsalád tagjai is Szarvasi Mozzarella nevét nem, csak logóformáját kapta meg.

A Szarvasi Mozzarella Mascarpone kicsit fogalomzavaros jelentésű lenne, ezért egyértelmű volt az a javasolt megoldás, hogy a termék csupán a saját nevével a Szarvasi névben egyezzen meg. Így jött létre a Szarvasi Mascarpone, Szarvasi Ricotta, Szarvasi Pizza Mozzarella, Szarvasi Laktózmentes Mozzarella, Szarvasi Laktózmentes Mascarpone különáló, de hasonló felismerhető logókkal. Az ok a Szarvasi név köztudatba építése volt, azóta a Mozzarella, Mascarpone szó automatikusan a Szarvasival együtt fejeződik ki. 

 

 

 

 

 

 

 

 

A la WiWa Stúdió által tervezett Szarvasi Mozzarella logók beépültek a köztudatba folyamatosan módosultak, finomodtak. A jelenleg használatos logóforma, ami körülbelül 5 éves, lett a legkomplexebb,
a legdinamikusabb. Persze ez majd változhat, ha a Brand továbbra is helyes irányt vesz, de ezt a munkát
már nem stúdiónk végzi.

Szarvasi Ricotta 1.png
Szarvasi Ricotta 2.png
Szarvasi__Mascarpone_logó_1.png
Szarvasi__Mascarpone_logó_2.png
Szarvasi Mozzarella 1.png
Szarvasi Mozzarella 2.png
Szarvasi Mozzarella 3.png
Szarvasi Mozzarella 4.png
Szarvasi Mozzarella 5.png
Szarvasi__Mascarpone_Laktózmentes_logo
Szarvasi__Mascarpone_Laktózmentes_logo
Vegameal Brand 1.jpg
Vegameal Brand 2.jpg
Vegameal Brand 3.jpg
Vegameal Brand 4.jpg
Vegameal Brand 5.jpg
Vegameal Brand 6.jpg
Vegameal Brand 7.jpg
Vegameal Brand 8.png
la Wiwa 1.png

la Wiwa Stúdió Kft.

1077 Budapest, Király utca 75.

mobil: 0036 30 979 0914

kapcsolattartó: Pölczman Gábor

e-mail: lawiwastudio@gmail.com

la_Wiwa_logó_1.png
la_Wiwa_logó_2.png
la_Wiwa_logó_3.png
la_Wiwa_logó_4.png
bottom of page