







Szeretem a csomagolásokat, szerettem a Szarvasi Mozzarella-való majd 20 éves együttműködést, a
családformák kialakulását, a több kisebb-nagyobb folyamatos arculatváltásokat, a létrejött családmodellt.
A Szarvasi Mozzarella is reklám nélkül, csak a csomagolással promóciójával indult, évekig nem használta a promotálást. A Szarvasi Mozzarella Brand minden reklámköltség nélkül érkezett a boltokba és ez így ment az első években. Az akkori csomagolás megjelenés formáját és a profi beltartalmi értéket felismerték és megszerették a vásárlók minden beazonosítás, vagy beégett emlékezés nélkül is. A vevő első találkozása a termékkel egy pillanat, a megjelent érzet dönti el a további kapcsolat formáját. Bele kerül-e a kosárba, vagy marad a polcon. A legfontosabb kifejezés egy tervező és a gyártó kommunikációjában mind egymás, mind a vevő felé. Hiába érti meg egymást a tervező és a gyártó ha nem a vevőben nem alakul ki pozitív élmény Hiába érti a gyártó mit szeretnme a vevő, ha tervező megy a feje után. Hiába érzi a tervező a vevőt, ha a gyártó ezt nem hiszi el. Egy nagyon fontos egyensúly, ami erőltetve nem alakul ki.
A Szarvasi Mozzarella részéről nem volt külön kérés, semmi elképzelés, hogy a csomagolás milyen legyen, így egyszerűen kialakulhatott a megkötés nélküli üüóbizalmon alapuló együttműködés. Az eredményessége látható, a magyar gyártó uralja a piaci szegmensét. Könnyedén reagál a piaci versenyhelyzetekre, a vevői szemmel sikeres termékét a boltok, az áruházak keresik. Más pozícióba helyezi a gyártót a tárgyalásokon az, ha termék vonzó mind kívül mind belül, olyan mint egy valódi napon érett gyümölcs valódi ízekkel.
Ebben a pozícióban a kereskedő akarja megvenni terméket nem kell a kereskedőt rábeszélni arra. A rásózási technika nehéz és folyamatos küzdelmet igér a gyártónak. Sajnos sok ilyen példa van, hogy a termék nem érdemli meg azt a besorolást amiben van, esetükben nem volt meg a termékbe vetett hit. Vevői szemmel van hogy a termék a csomagoláskor tünik el, van, hogy akkor, amikor kicsomagoljuk.
A kapcsolatunk idén szünt meg, miután tervezőt váltott a Szarvasi Mozzarella, az irányt amit vett az elkövetkezendő időkben fog megmutatkozni, hogy sikerült-e a ballanszt fentartani. Ahogy látom a Grill termékeken, egy súlyos idnetitásközdelembe került önmagával, a Grill-en megjelenő központ elem a rézkarc oda nem illő, nem Szarvast a várost, nem is a gyárat, de még nem is Magyarországot ábrázolja. Semmihez semmi köze, a Szarvasi Mozzarella Brand tervezőjeként a véleményem, hogy nem volt szükség ekkora identiáshazugságra egy jól felépített, piacvezető termékcsalád esetében. A fotók nem a termékről készültek, innen-onnan összeollózva kerültek arra a felületre, ami a vevővel való legszorosabb kapcsolat. Ez egy karaktergyilkosság.
A Szarvasi Mozzarella 2000-ben alakult ki, egy gondolattal, hogy ne legyen feliratismétlés frontoldalon a logó és a megnevés azonossága miatt, Szarvasi Mozzarella Mozzarella, Szarvasi Mozzarella Mini Mozzarella.
Ezért a logó és felirat egység lett a terv, ezt a Szarvasi Mozzarella elfogadta, ami akkor kezdte a saját termék létrehozását, előtte egy egyszerű embléma volt a logó, de az nem volt alkalmas egy olaszos termék bolti designjához. Azóta logó beépült a köztudatba, 5évenkénti módosításai után
nem volt semmi, ekkor indult.
hozzáadott
egy modern kiállításon vennék részt.
Az első idők a tanulásról szóltak, mivel képzettségem nem ebben az irányba
A logótervezés egy cég életében nagyon fontos pillanat. A vizualitás elsődleges a felgyorsult világunkban, képesség kifejezni a cég jellegét, törekvéseit akár egyetlen vonallal, egyetlen szóval, lehetőleg úgy, hogy
az könnyedén felidézhető legyen. Egy logó elkészítése összetett folyamat, kezdve, hogy mit szeretne megfogalmazni a cég. A logó kifejezése miről szóljon: a cégről mint önmagáról vagy a végzett tevékenységéről vagy mindkettőről egyszerre. Az összevegyített elemek problémája, hogy ha a cég profilja bővül, akkor a logó nem fogja ellátni a feladatát, idegenszerű lesz a megjelenése. Tapasztalat az, hogy nagyobb gyártók, cégek
a növekedés lehetősége miatt logójukban a cég nevét mint Brandjet határozzák meg, amibe a későbbi tevékenységek beleférnek. Kisebb cégek, szolgáltatók, boltok a tevékenységük megjelenítését választják,
mivel az esetleges bővülésük is ugyanabba az irányba mutat.
A la Wiwa Stúdió által tervezett logók a már közismertek, a Szarvasi Mozzarella a gyártás helyszínét
és az olaszos mozzarella termék összeolvadását, a Gergely a családi név Brand-esítését követte,
a édesipari R.Baker's koronás megjelenését, a Péklány a pékség elemeit és a tevékenységet,
a Magnólia Stúdió a fitness-spiritualitást választotta.
A logó az origó, elkészültekor az alapvető arculati elemek meghatározója lesz, azok kiindulása. Az arculati elemek a már létrejött formából képződik, a színekkel, a betűtípussal, a alkalmazott grafikai elemek kibontásával.
A logó amikor megkapja az arculatot, akkor útjára indul a Brand.
A la Wiwa Stúdió mindíg törekszik arra, hogy a soron következő munkák egymásra épüljenek, mindíg
az addigi formát nyitottan mutassa, ha lehet, akkor tovább bővítve az adott arculat lehetőségeit.
Logó, arculattervezés
Talán a legismertebb Brand a mozzarellagyártó tejipari cégek közül, a logó 2000 körül alakult ki, lecserélve
egy emblémát. 2-3 generációs változások történtek a logó életében, a mostani a kb. 6 éve módosult kialakításban a Szarvasi és a Mozzarella szavak már egy összefüggő felületet alkotnak, ettől az összeforradástól a logó erőteljesebb, határozott, a csomagoláson való megjelenése is aktívabb lett. A feliratok effektekt kaptak,
az addig homogén fehér feliratok arany kúposítást kaptak.


Édesipari berobbanás. Szinte egyik pillanatról a másikra lettek a boltok polcain mindenfajta reklám nélkül,
a prémium minőségű beltartalom és a jól kivitelezett termékcsomagolás. Folyamatos innováció jellemzi
a gyártót, a piac rész keresése, a sokszínűség, a joghurtoktól a desszerteken keresztül a tortákig.
A tervezések igyekeznek lekövetni a különféle szegmenseket engedve, hogy a logó idomuljon a kitalált háttérvilággal.
A Gergely családi cég, ez a logótípus 2000 körül alakult ki, a család nevének használatával. Itt is a logó több változást élt meg egyre tisztább verziókat, a feliratokra a fények is most kerültek fel. A logó mobilis, jelenleg
két logóforma is aktuális a csomagolásokon, az egyiknél a logó alatti kalászok szerepelnek,
a burgyonyás termékeken anélkül.
A Péklány egy kézműves Pékség Balatonfüreden, Orsi családjával elhagyta Budapestet és a Balatonhoz költöztek. 2017 őszén nyitották meg üzletüket annak a szellemiségében, hogy a jó és tiszta kenyér nemcsak
a testet, de a lelket is táplálja. A kovászos kenyereiket mindössze vízből, lisztből és sóból készítik szeretettel.
A logó az átköltözés előtt született meg, teljes tudatosságban, mire az üzletük készen lett, az arculattal együtt tudtak megnyitni. Köszönöm Nekik a lehetőséget!





A la Wiwa Stúdió Kft. a Magnolia fitness stúdió logóját, arculatát (logó használatát) és honlapját készítette.
A megrendelőnek nem volt elképzelése, csak víziója volt színekről, önazonosságról. A stúdió mozgásformái és
a kiegészítő terápiák mind a sportosságról, a súlycsökkenésről, nőiességről, az önképünk erősítéséről szólnak.
A lótuszvirág mutatja kinyílásával a változásra való lehetőséget és az abból adódó szabaságot.
A színek használata a dinamikát jelölik, az energiát, amik a lótusz központi része, a női alak körül lobognak, mint a tűz. A logót sötét, illetve világos hátterrel is készült, hogy a lehető legtöbb szabadságot adja a megrendelőnek. A felirat mindkét színnel is nagyon jól működik, igazából a környezet szabja meg, hogy melyik alapszín legyen meghatározó. A Magnolia Brand a fitness stúdió belső elemeinek funkcióra is kialakult a formahasználat,
a stúdió termeinek elnevezése inkább érthető lágy szóhasonlatokra épül.





Infografikai megjelenítés
Egy jól megkonstruált kép többet mond el, mint egy puszta szöveg. Az infografika alkalmazott grafikai terület, egy illusztráció ami képes kifejez egy többoldalas komplett kiadványt egyetlen A/4-es lapon. Alkalmazása főleg adatok közlésére alkalmas minimális szöveg, rajz, diagramm formájában, azok kombinációjaként. A jó infografika figyelemfelkeltő, informatív, közérthető. Egyetlen kép, ami pontos lenyomata a sokoldalas kiadványnak, így annak megértéshez nem szükséges azt elolvasni.
Az Infografika egy vizuális élmény egy történet egy képben.
Egyetlen felületen az adat, a kép, a forma és a közlendő.
Gyors információcsere, a mellékelt infografikai minta is így készült, időhiány miatt a döntéshozó
a költségvetési számokat egyszerűen a képről meg tudta itélni. A design, ami szépen, hatékonyan kivitelezve befogadóvá teszi a száraz szöveget. Van, hogy egy kimutatás, azért nézi meg és foglalkozik vele az illetékes, mert a grafika szépen van tálalva, izgalmas, érthető, szemet gyönyörködtettő, feltételezi a komoly, felkészült munkát. Az infografia tervezése közben (a kiadvány értelmezése, lefordítása grafikai nyelvezetre) a pontos számokkal dolgozunk, felbukkanak kérdések és esetleges hibák, amik így egy ellenőrzésnek is felfoghatóak. A kiadványokban szereplő száraz adatokat, ismert formájú táblázatokat, diagrammokat felváltották a grafikai megjelenítések arányokkal, formákkal, érzékeltetéssel.












la Wiwa Stúdió Kft.
1077 Budapest, Király utca 75.
mobil: 0036 30 979 0914
kapcsolattartó: Pölczman Gábor
e-mail: lawiwastudio@gmail.com